اخبار سایت اهداء 2400 لامپ خورشیدی به آوارگان اتیوپی در راستای پروژه ی "صد هزار لامپ خورشیدی"

اهداء 2400 لامپ خورشیدی به آوارگان اتیوپی در راستای پروژه ی "صد هزار لامپ خورشیدی"

شرکت پاناسونیک 2400 لامپ خورشیدی را به دفتر ارتباطی سازمان بین المللی مهاجرت در اتیوپی اهدا کرد.
مراسم اهدا در 14 جولای 2016 با حضور افراد مهمی نظیر خانم مورین آچینگ، نماینده اتحادیه آفریقا و آقای کازوهیرو سوزوکی سفیر ژاپن در اتیوپی برگزار شد.
اهداء 2400 لامپ خورشیدی به آوارگان اتیوپی
در این مراسم خانم آچینگ گفت : این جابجایی ها اغلب در مناطق روستایی که در آن خدمات عمومی و اجتماعی وجود نداشته و یا به صورت محدود است رخ می دهد و در میان این آوارگان، زنان، کودکان و افراد مسنی هستند که در معرض آسیب ها و خطرات جابجایی قرار دارند. وی همچنین افزود اهدا این لامپ های خورشیدی روشنائی را به این جامعه هدیه کرده و همکاری بین دولت ها، سازمان های بشردوستانه و بخش خصوصی را تقویت می کند. او به نیابت از سازمان مهاجرت و مردم از پاناسونیک ابراز قدردانی کرد.
آقای سوزوکی گفت : این کمک مالی می تواند یک مدل جدید برای همکاری بین سازمان های بین المللی و بخش خصوصی جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای آفریقایی باشد.
این لامپ های خورشیدی در 120 موقعیت مختلف برای استقرار آوارگان داخلی، در سه مکان دولتی نظیر پست های بهداشتی، مراکز جوانان و ایستگاه پلیس اجتماعی استفاده شده است. امید است این امر در بهبود کفیت زندگی در زمینه های بهداشتی، آموزشی و امنیتی تاثیر گذار باشد.
پروژه ی صد هزار لامپ خورشیدی در سال مالی 2012 راه اندازی شده و تا پایان مارس 2016 در مجموع 61000 لامپ به 17 کشور در آفریقا و آسیا، از جمله کامبوج، هند و میانمار اهدا شده است. در حال حاضر، در آفریقا، حدود 11000 لامپ به هشت کشور اهدا شده، و این اولین کمک مالی پاناسونیک به اتیوپی بود.
پاناسونیک تصمیم دارد طی این پروژه 100.000 لامپ خورشیدی را تا سال 2018 در صدمین سالگرد تاسیس خود به مناطق نیازمند اهدا نماید.
پروژه ی صد هزار لامپ خورشیدی یکی از فعالیت های بزرگ شهروندی و مشارکت اجتماعی پاناسونیک است که محصولات این شرکت در آن به کار برده شده است. هنوز هم بیش از 1.2 میلیارد نفر از جمعیت جهان بدون دسترسی به برق زندگی می کنند. عدم دسترسی به برق اثرات سوء ی بر روی بهداشت، آموزش، اقتصاد و ایمنی مردم می گذارد. پاناسونیک امیدوار است به کاهش چالش های اجتماعی مردم کشورهای در حال توسعه و نو ظهور که فاقد برق هستند کمک نموده و با اهدای لامپ هایی که با انرژی خورشیدی عمل کرده و روشنائی تولید می کنند تغییر مثبتی در زندگی آنها ایجاد نماید. پاناسونیک این لامپ ها را به مناطقی که دچار بلایای طبیعی یا بیماری های همه گیر شده بودند نیز اهدا کرد.
هدف پاناسونیک اهدای 100.000 لامپ خورشیدی تا سال 2018 در صدمین سالگرد تاسیس این شرکت می باشد. دریافت کنندگان این لامپ ها سازمانی های غیرانتفاعی، غیر دولتی، سازمان های بین المللی و بشر دوستانه بوده اند که در مجموع 80 سازمان مختلف از 16 کشور را تشکیل داده اند. گزارشات این سازمان ها نشان داده اند که این لامپ ها در آموزش به کودکان و بزرگسالان، زایمان راحتر، درمان و موارد پزشکی، اقتصاد و ... به نحو مطلوبی به کار گرفته شده و موجب بهبود کیفیت زندگی مردم در مناطق روستایی و فاقد برق شده است.