اخبار سایت مسکن سبز در مالزی

مسکن سبز در مالزی

بخش ساختمان سازی سبز در مالزی قرار است تحت تأثیر این سه جریان مسکن به رشد فوق العاده دست یابد.
موج ساخت و ساز نوین و معماری پایدار، آسیا را در بر گرفته است و مالزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از زمان ساخت و استقرار دو ساختمان MGBC و MGBI در سال 2009، حرکت بزرگی در این راستا انجام شده است. تا ژانویه 2016، در مجموع 340 ساختمان توسط MGBI مورد تائید قرار گرفته و 667 ساختمان نیز ثبت شده و در انتظار پردازش می باشند. از این تعداد تقاضا برای ساختمان سبز 41 درصد شامل ساختمان های مسکونی می شود که این امر اشاره به رشد قابل توجه آن در بازار املاک مالزی دارد. در آینده ی نزدیک بسیار محتمل است که توسعه پایدار مورد توجه عمده در بازار مسکن مالزی قرار گیرد.
در اینجا سه جریان پیش بینی شده ی مسکن سبز آورده شده است :

خانه های کوچکتر و هوشمندتر

با توجه به اینکه جمعیت شهرها رو به افزایش بوده و فضا نیز محدود است منازل نیز کوچک شده اند. با این حال برای رفع نیازهای مالکان مدرن، مشتاقانه در انتظار تبدیل خانه ها به منازل هوشمندتر و سبزتر خواهیم بود.
کوچکتر شدن خانه ها به معنی کاهش هزینه های عملیاتی و نگهداری برای مالکان بوده، در حالی که گسترش فناوری های پیشرفته خانه های هوشمند نظیر سیستم مدیریت انرژی (HEMS) به اعضای خانواده کمک می کند تا از راحتی و بهره وری انرژی اطمینان حاصل نمایند.
با این نگاه رو به جلو ساکنان شهرها نه تنها به شیوه ی زندگی برای تولید کربن کمتر دست می یابند بلکه صورتحساب های مصرف انرژی آنها نیز کاهش چشمگیری خواهد یافت.
صنعت خانه ی هوشمند در آسیا هنوز در مراحل ابتدایی خود به سر می برد اما به دلیل پتانسیل های فراوانی که در کاهش هزینه های انرژی دارد و محیط راحت تری که برای ساکنین فراهم می کند به سرعت در حال کسب محبوبیت در میان مردم است. در واقع بازاری که برای خانه هوشمند در آسیا و اقیانوسیه تا سال 2020 تخمین زده شده است میزان 9.28 بیلیون دلار می باشد.

امکانات مراقبت از سالمندان

سن جمعیت در مالزی رو به افزایش است و تخمین زده شده که بین سالهای 2050 تا 2055 تعداد افراد مسن (شصت سال و بالاتر) با تعداد افراد جوان (زیر پانزده سال) برابری خواهد کرد. به لطف گسترش امید به زندگی در میان مردم این تعداد با افزایش بیشتری نیز مواجه خواهد بود. برای تأمین رفاه و آسایش این سالمندان تحولاتی که در مسکن رخ می دهد باید شامل راهکار های مراقبت از آنها به ویژه پدران و مادران پیر که جزیی از فرهنگ مردم مالزی نیز می باشد، شود. برای کمک به سالمندان و حفظ استقلال آنها و ایجاد یک سبک زندگی اکتیو برای آنها باید تجهیزات مناسب برایشان فراهم شود، در نتیجه ساختمان های سبز باید شامل امکاناتی برای مراقبت های پزشکی، خدمات درمانی و دیگر امکانات رفاهی برای افراد مسن باشد. این امر برای تأمین کنندگان این تجهیزات نظیر تهویه مطبوع، سیستم روشنائی هوشمند، فیلتر هوا برای کاهش گرد و غبار و موجودات مضر و ... فرصت های قابل توجهی را فراهم خواهد کرد.

رشد و توسعه چند منظوره

تقاضای ساکنین جوان خانه ها از سرویس های چند منظوره در سبک زندگی جدید رو به افزایش است. سرویس های متعدد شامل تفریحی، سرگرمی و تجاری، فضاهای مسکونی را به یک مرکز ارتباطات پر جنب و جوش تبدیل کرده است. استفاده موثر از زمین و زیر ساخت برای ایجاد این پروژه ی چند منظوره، آنها را به یک پروژه ی ذاتاً سبز تبدیل کرده است. اتصال به یک مرکز حمل و نقل عمومی مثل ایستگاه قطار یا اتوبوس موجب می شود ساکنان بر وسایل نقلیه عمومی تکیه کرده و استفاده از خودروهای شخصی کاهش یابد.
با MGBI دستیابی به پیشرفت های قابل توجهی در افزایش تعداد ساختمان های سبز در مالزی میسر شده و صاحب خانه های مدرن می توانند منتظر راهکارهای مسکن پایدار برای داشتن شیوه زندگی شهری راحت و سازگار با محیط زیست، باشند.