اخبار سایت کمپین "زندگی الکتریکی است" پاناسونیک برنده ی اولین جایزه بزرگ Cannes Lions

کمپین "زندگی الکتریکی است" پاناسونیک برنده ی اولین جایزه بزرگ Cannes Lions


کمپین "زندگی الکتریکی است" پاناسونیک، که می پرسد "آیا می شود برق را دید؟" و توسط بخش بازاریابی ژاپن راه اندازی شده، برنده ی جایزه بزرگ در یکی از بزرگترین رقابت های تبلیغاتی جهان با نام "Cannes Lions International Festival of Creativity," (Cannes Lions) شده است. این اولین جایزه بزرگ ژاپن در دسته بندی طراحی است.
این رقابت به عنوان بزرگترین و معتبرترین رقابت تبلیغاتی جهانی برای تعداد خالص ثبت کارهای دریافتی، هئیتی از کارشناسان برجسته و سطح کارهای ارائه شده به رسمیت شناخته شده و Cannes Lions در میان این رقابت بسیار به دنبال صنعت خلاق می باشد. این جشنواره هر سال به مدت یک هفته در ماه ژوئن در "Palais des Festivals et des Congrès" که محل برگزاری جشنواره فیلم کن هم هست، برگزار می شود. امسال این جشنواره در 18 ژوئن آغاز شد و حدود 40.000 اثر را برای 21 گروه مختلف که در آن برندگان جایزه بزرگ، طلا، نقره و برنز در هر گروه بندی انتخاب می شدند، دریافت کرد. این جشنواره در طول هفته میزبان بیش از 15.000 میهمان از 100 کشور مختلف در سرتاسر جهان بود.
ویدئو "زندگی الکتریکی است" و پروژه ی اینکه : " آیا می شود برق را دید؟" * که موفق به کسب جایزه بزرگ طراحی شد، توسط گروه بازاریابی پاناسونیک ژاپن ساخته شده بود. دریافت اولین جایزه بزرگ طراحی برای ژاپن، نه تنها برای پانسونیک بلکه برای صنعت تبلیغات ژاپن نیز افتخار بزرگ و شادی آوری است.


* جهت مرئی نشان دادن الکتریسیته، این پروژه به دنبال نشان دادن داستان هر باطری و ترویج درک بهتر تولید برق و ارزش آن بود.

برای دسته بندی طراحی "هر اثر نیاز به نشان دادن چگونگی طراحی برای معرفی برند و یا برقراری ارتباط با یک پیام کلیدی، داشت" بنابراین علاوه بر فیلم ها، کمپین باید بسیار فراگیر و جامع باشد و شامل وب سایت ها، طراحی پوستر و ابلاغیه ها برای این رویداد باشند. این کمپین توسط هیئت داوران به خوبی ارزیابی شد." همه ی ما شروع به فکر کردیم که چه میزان انرژی برق با انجام کارهای ما قابل تولید است". ما این راه را با قلب و ذهنمان انتخاب کردیم.
این دومین جایزه بزرگ پاناسونیک بود. جایزه ی اول آن در دسته ی فیلم به 34 سال قبل یعنی سال 1982 برای اثر "Matsushita A Menu of Lights" بر می گردد.
در این ویدئو نشان داده می شود که چطور با انجام کارهای روزمره مانند بازی کودکان در پارک و حرکت چرخشی موش برق تولید می شود. ما واقعاً به این موضوع در روز فکر نمی کنیم اما این داستان تولید برق را به صورت قابل مشاهده نشان می دهد.