اخبار سایت عملیات کمک رسانی بیمارستانی با استفاده از روبات تحویل مستقل پاناسونیک در بیمارستان چانگی سنگاپور

عملیات کمک رسانی بیمارستانی با استفاده از روبات تحویل مستقل پاناسونیک در بیمارستان چانگی سنگاپور

در راستای اهداف کشور در تبدیل شدن به یک کشور هوشمند، پاناسونیک آسیا و اقیانوسیه (PSSAP) و بیمارستان چانگی (CGH) در حال اجرای فناوری رباتیک برای بهبود بهره وری عملیاتی بیمارستان هستند. استفاده آزمایشی از ربات تحویل مستقل پاناسونیک، HOSPI، از فوریه 2015 آغاز شده و اینک در فاز اجرا قرار دارد. CGH اولین بیمارستان در خارج از ژاپن است که از این ربات استفاده می کند. به عنوان بخشی از سیستم مدیریت پورتر (باربر) بیمارستان، تعداد 4 ربات باربر HOSPI قادر به تحویل دارو های شکستنی و بزرگ، نمونه های آزمایشگاهی و پرونده های بیماران به صورت بیست و چهار ساعته بوده و موجب کاهش محدودیت نیروی انسانی شده اند.
HOSPI برای جلوگیری از دستکاری، سرقت و آسیب در هنگام حمل به ویژگی های امنیتی مجهز شده اند. محتویات این ربات تنها با کارت شناسایی قابل دسترسی است. سیستم داخلی این ربات آن را قادر ساخته تا بتواند به صورت خودکار در اطراف با استفاده از بالابر حرکت کرده و نمونه ها را به مراکز مختلف ساختمان اصلی CGH و ساختمان های مجاور آن برساند.
روبینا گان، معاونت PSSAP اشاره کرد : "سنگاپور به "آزمایشگاه زنده" برای شرکتها در جهت آزمایش و همکاری در تولید راهکارها و محصولات، لقب گرفته است. پاناسونیک از همکاری با بیمارستان چانگی برای استقرار کامل این ربات بسیار خوشحال است و امید دارد تا با استفاده از آن وقت پرستاران آزادتر شده و بتوانند زمان بیشتری برای رسیدگی و مراقبت از بیماران اختصاص دهند. CHART (مرکز فناوری رباتیک و امدادرسانی در خدمات درمانی) برای نشاندن اینکه چگونه فناوری و راهکارهای جدید می توانند نقش کلیدی در بهبود مراقبت های پزشکی در آینده بازی کنند، بازگشایی خواهد شد."
HOSPI به سنسور و نقشه برنامه ریزی شده ی بیمارستان برای اجتناب از برخورد با موانع مانند بیماران روی ویلچر و برای نیاز به حداقل نظارت، مجهز شده است. مسیرهای جدید بیمارستان در این ربات قابل برنامه ریزی بوده و آن را بسیار انعطاف پذیر کرده است. این ربات با مرکز کنترل خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات خود را جهت نظارت و بررسی کامل ذر تمام لحظات، با آن در میان می گذارد.
علاوه بر این ربات Resyone که یک تخت برقی با قابلیت جداسازی و تبدیل شدن به صندلی چرخدار الکتریکی است، در این بیمارستان به کار گرفته شده است. این محصول علاوه بر حمل و انتقال آسان بیمار موجب حذف نیاز به مناطق اختصاص داده شده ی اضافی خواهد شد. این ربات به صورت آزمایشی برای شش ماه استفاده خواهد شد.

روبات تحویل مستقل پاناسونیک در بیمارستان چانگی سنگاپور روبات تحویل مستقل پاناسونیک در بیمارستان چانگی سنگاپور روبات تحویل مستقل پاناسونیک در بیمارستان چانگی سنگاپور