اخبار سایت احیای طبیعت با کاشت میلیونها درخت در سراسر جهان

احیای طبیعت با کاشت میلیونها درخت در سراسر جهان

محدوده کوهستانی Kii یکی از سایت های میراث جهانی یونسکوست. به منظور بازسازی جنگل های این منطقه، پاناسونیک در حال اجرای کاشت درخت در مقیاس وسیع در جنگل های Nagaki No Mori درشهر Tanabe، حوزه استحفاظی واکایاما در ژاپن است.
امسال در 18 آوریل، تقریباً 460 نفر از پرسنل پاناسونیک و خانواده های آنها که عمدتاً از کارمندان شرکت راهکارهای ECO پاناسونیک بودند، 5000 نهال را در 2 هکتار زمین در حالی که آموزش هایی را نیز در رابطه با محیط زیست و طبیعت می دیدند، کاشتند.
از سال 2007 پاناسونیک با توجه به محیط زیست کشورهای گوناگون در سراسر دنیا از جمله چین، تایلند، جمهوری چک، تانزانیا و برزیل درختکاری کرده است. در حال حاضر تعداد درختان کاشته شده توسط پاناسونیک در سراسر جهان به بیش از 3.3 میلیون رأس رسیده است.
در سال 2015 حدود 520 شرکت کننده در مجموع 5300 درخت در مغولستان و چین در 16 آوریل و همچنین در Nagaki No Mori ژاپن در 18 آوریل کاشتند.
پاناسونیک به عنوان یک عضو از جامعه جهانی به فعالیت های شهروندی خود مانند کاشت درخت به منظور کمک به ایجاد محیط زیست و جامعه پایدار، ادامه خواهد داد.

درباره ی Nagaki No Mori

در سال 2007 پاناسونیک با نام شرکت راهکارهای ECO به برنامه "جنگل های سازمانی" حوزه استحفاظی واکایاما، جهت ایجاد و بازسازی جنگل های Nagaki No Mori با امید به اینکه این جنگل ها سالیان سال باقی بمانند، ملحق شد. پاناسونیک در 2 هکتار از سمت چپ کوه که درختان جنگلی آن قطع و زمین ها رها شده بود به کاشت درخت پرداخت. طی ده سال درختهای زیادی در این منطقه کاشته شده و به حفظ مجموعاً 45000 درخت در 20 هکتار کمک خواهد شد.
شرکت راهکارهای پاناسونیک به این دلیل در اNagaki No Mori مشارکت کرد که بسیاری از لوازم، مانند مصالح ساختمانی از چوب تهیه می شوند، بنابراین لازم دانست با اینکار در جهت حفظ منابع طبیعی گامی برداشته باشد. علاوه بر آن حفاظت از این منابع برای ساکنین مناطق کوهستانی که سن آنها رو به پیری می رود هر روز سخت و سخت تر خواهد شد.
این طرح که امسال نهمین سالگرد خود را پشت سر گذاشت، علاوه بر کمک به این دست از موضوعات جوامع، فرصت های شغلی جدیدی را نیز ایجاد کرد.


احیای طبیعت با کاشت میلیونها درخت در سراسر جهان احیای طبیعت با کاشت میلیونها درخت در سراسر جهان احیای طبیعت با کاشت میلیونها درخت در سراسر جهان