اخبار سایت پاناسونیک حامی تیم دانشگاهی Tokai برنده مسابقات Carrera خورشیدی 2014 آتاکاما شیلی

پاناسونیک حامی تیم دانشگاهی Tokai برنده مسابقات Carrera خورشیدی 2014 آتاکاما شیلی

پاناسونیک اعلام کرد یک تیم از دانشگاه Tokai ژاپن در کاررا خورشیدی آتاکاما 2014، بزرگترین مسابقه ماشین های خورشیدی در جنوب امریکا، بوسیله ماشین خورشیدی خود که مجهز به ماژول های خورشیدی HITو باتری های یون لیتیوم ظرفیت بالای پاناسونیک بود پیروز شد.
این رقابت ها در کویر آتاکاما با شرکت 25 تیم از 6 کشور مختلف با ماشین هایی که سوخت آنها از انرژی خورشیدی تأمین می شد، برگزار گردید.
تیم های شرکت کننده این رقابت را از پوزو المونت (Pozo Alemonte) شیلی در 13نوامبر برای طی مسافت82 کیلومتری در ارتفاعات مختلف (تا ارتفاع بیش از 3400 متر از سطح دریا) آغاز کردند. تیم Tokai این مسافت را در 15 ساعت و 20 دقیقه به اتمام رساند و در 17 نوامبر از خط پایان عبور کرد.
پاناسونیک در سال گذشته نیز حامی تیم دانش جویان که موفق به کسب مقام دوم در مسابقات جهانی خورشیدی بریجستون استرالیا شدند، بود. شرکت پاناسونیک ماژول های خورشیدی HIT که دارای بالاترین ضریب تبدیل و باتری های یون لیتیوم ظرفیت بالای این تیم را فراهم کرده بود.
این ماژول ها و باتری ها در شرایط سخت مسابقه عملکرد عالی از خود نشان داده و به موفقیت این تیم در این رقابت ها کمک زیادی کردند.
پس از پیروزی در این رقابت ها استاد هیدکی کیمورا مشاور تیم Tokai اظهار کرد:
"ما برای اولین بار بود که در مسابقات خورشیدی در جنوب امریکا شرکت می کردیم. مسیر کوههای آند با حداکثر ارتفاع 3400 متری دشوار بود، اما به لطفHIT خورشیدی پاناسونیک و باتری های یون لیتیوم آن و با تلاش گروهی دانشجویان موفق شدیم پیروز این رقابت ها باشیم."

پاناسونیک حامی تیم دانشگاهی Tokai برنده مسابقات Carrera خورشیدی 2014 آتاکاما شیلی پاناسونیک حامی تیم دانشگاهی Tokai برنده مسابقات Carrera خورشیدی 2014 آتاکاما شیلی