اخبار سایت پاناسونیک به دنبال صدور مجوز Unified IP Core برای HD-PLC

پاناسونیک به دنبال صدور مجوز Unified IP Core برای HD-PLC

شرکت پاناسونیک اعلام کرد از ژانویه 2015 صدور مجوز Unified IP Core شامل مدارات دیجیتال IP و مدارات آنالوگ IP1 که جزء ضروری تراشه LSI برای ارتباطات سرعت بالا در خطوط برق (HD-PLC) می باشد را آغاز خواهد کرد.
HD-LCP نام یک سیستم ارتباطی سرعت بالا در خطوط برق است که توسط پاناسونیک ارائه شده است.HD-LCP با استفاده از خطوط برق، علاوه بر انتقال برق، درست مانند کابل LAN عمل کرده و جهت برقراری ارتباط نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم HD-PLC این امکان را فراهم می کند تا کاربران از ارتباطات شبکه سیمی نیز به راحتی و تنها با به کارگیری تجهیزات HD-PLC بهره ببرند بدون اینکه نیاز به نصب کابل شبکه داشته باشند.
سیستم LSI بطور کلی متشکل از تعدادی از بلوک های مدارات تابعی و اطلاعات آنها به نام IP است. HD-PLC از خطوط برق جهت برقراری ارتباطات دیجیتال استفاده می کند و برای کنترل برق به مدار آنالوگ IP و برای ارتباطات دیجیتال به مدار دیجیتال IP نیاز دارد.
در نتیجه، یک سیستم LSI برای مدارات دیجیتال و یک سیستم LSI برای مدارات آنالوگ مورد نیاز است. صدور مجوز جدید Unified IP Core ( یکپارچه IP Core)، توسعه یک تراشه LSI واحد برای HD-PLC را شتاب خواهد بخشید.
در رابطه با مدار دیجیتال IP، پاناسونیک از سال 2010 دارای مجوز ”HD-PLC Complete” که از استاندارد IEEE 19013 در ارتباطات LAN پشتیبانی کرده و مجوز "HD-PLC Inside” از سال 2013 که از اینترفیس I/O سریال پشتیبانی می کند، می باشد.
در مقایسه با LSI های متعارف، این تراشه های LSI کوچکتر بوده و انرژی کمتری مصرف می کنند بنابراین می توانند در طیف وسیعتری از محصولات مورد استفاده قرار گیرند.
این امر، امکان اتصال دامنه گسترده تری از محصولات مجهز به HD-PLC به شبکه را فراهم کرده و به دنبال آن انجام عملیات اتصال و هماهنگی بین محصولات را آسان تر و ارائه خدمات پیشرفته تر را میسر می سازد.
پاناسونیک گرفتن مجوز Unified IP Core برای تجهیزات صنعتی در جهت پاسخگویی به نیاز ارتباطات راه دور و همچنین ارتباط بین تعداد بیش تری از تجهیزات در کسب و کارهای گسترده را هدف خود قرار داده است